نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و کارهای مهمی از قبیل پخت و پز و تهیه غذا که با سلامتی ارتباط مستقیمی دارند، در این مکان انجام می‌شود. به همین دلیل نظافت و تمیزی آشپزخانه یک اولویت ضروری است. نظافت آشپزخانه شامل دو بخش نظافت ظاهری و نظافت داخلی است. نظافت داخلی مربوط به داخل کابینت‌ها، فضای داخلی اسباب و لوازم مورد استفاده در محیط آشپزخانه است. یکی از مواردی که نباید هنگام تمیز کردن آشپزخانه از قلم بیفتد تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه است.

تمیز کردن هود آشپزخانه

آخرین باری که زیر هود آشپزخانه خود را نگاه کرده و فیلترهای فن آن را بررسی کرده اید، را به یاد دارید؟ اگر مدت ها از آن زمان می گذرد و یا اینکه تا به حال اقدام به تعویض فیلتر هود آشپزخانه نکرده اید، باید به شما اطلاع دهیم که احتمالا با منظره جذابی رو به رو نخواهید شد. فیلتر هود آشپزخانه مانند هر فیلتر دیگری نیاز به تمیز شدن و یا تعویض دارد. اما نگران نباشید چرا که ما در این مطلب قصد داریم آموزش تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

شستن این فیلترها به وسایل ویژه ای نیاز ندارد، یک سینک یا سطل، مقداری جوش شیرین، پودر شست و شوی دستی و آب گرم می تواند این کار را برایتان انجام دهد. البته بعضی از ماشین های ظرفشویی، قابلیت شستن فیلتر هودها را دارند، اما از آنجایی که تمیز کردن آن ها نه زمانبر است و نه کار سختی، بهتر است به جای چرب کردن ماشین ظرفشویی، خودتان اقدام به تمیز کردن فیلترها نمایید.

سپس سینک ظرفشویی را با آب گرم یا آب جوش پر کنید تا روی فیلتر هود را کاملا بگیرد. دقت کنید که اگر آب شیر به اندازه کافی داغ نیست، ابتدا آب را در کتری بجوشانید و سپس آن را درون سینک بریزید. در مرحله ی بعد یک چهارم فنجان (۶۰ گرم) جوش شیرین و حدود ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی داخل سینک بریزید و با استفاده از قاشق مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. حالا فیلترها را به طور کامل در ترکیب مورد نظر غوطه ور کنید تا ۱۰ دقیقه خیس بخورد. اگر فیلتر هود شما بزرگ است و به طور کامل در سینک قرار نمی گیرد، هر دفعه نصف فیلتر را تمیز کنید. سپس فیلتر را با یک برس تمیز کننده نرم تمیز کنید تا هرگونه ذره باقی مانده از روی سطح آن جدا شود.

در آخر سینک را تخلیه کرده و با آب گرم فیلتر را بشویید. پس از شستشو، با استفاده از پارچه تمیز فیلتر را کاملاً خشک کنید و قبل از قرار دادن مجدد فیلتر در داخل هود، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده است.اکثر هودهای امروزی مجهز به فیلترهای چربی آلومینیومی یا فولاد ضد زنگ هستند که قابل گذاشتن ماشین ظرفشویی می باشند. شما باید مشخصات محصول از جمله سازگاری با ماشین ظرفشویی را بررسی کنید.

با این حال، اگر نتوانسته اید مرتباً فیلترها را تمیز کنید، ممکن است چربی و خاک زیادی را به خود گرفته باشند. در این حالت، فقط قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی کارساز نمی باشد، بلکه باید یکی از سه روش اول فیلترها را تمیز کنید. اگر فیلترهای شما قابل شستشو با ماشین ظرفشویی هستند، بهتر است هر ماه آن ها را تمیز کنید. زیرا، اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، دیگر نگران استفاده از محلول های ویژه برای تمیز کردن آن ها نخواهید بود.

همواره لازم است به بهداشت فیلترهای هود آشپزخانه توجه داشته باشید، چرا که اهداف این فیلترهای هود جذب چربی پخت و پز آشپزخانه است. در غیر این صورت می بایست خود را برای پراکنده شدن چربی و فضایی مملو از بوی چربی در آشپزخانه آماده نمایید. بهترین راه این است که ماهی یکبار، فیلترها را از هود آشپزخانه جدا کرده و بشویید تا از عملکرد درست آن ها اطمینان حاصل نمایید.

کامنت 2

  1. سلام وقت بخیر. این فیلتر هود رو از کجا میشه تهیه کرد؟

    1. سلام لطفا با خدمات پس از فروش 02331707 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *