راهنمای خرید یه جاروبرقی خوب در بازار ایران

قصد ما اینه علاوه بر آموزش فوت و فن خرید برای شما، تمام جزییات فنی که در هنگام خرید جاروبرقی نیازه بهش توجه کنید رو بهتون بگیم. متاسفانه خیلی شباهت زیادی هم به اصلش دارن. تا اینجا که بعضی‌ها انقدر شبیه هستن که فقط شما باید بدونید پیچ‌هایی که رو دستگاه بسته میشه چه شکله تا اصل رو تشخیص بدید. پس حتما از جای معتبر خرید کنید.

جواب جاروبرقی خوب چی بخرم با شناخت 7 عامل موثر در کیفیت

  1. توان مصرفی و قدرت مکش
  2. بدنه ، لولا و چرخ‌ها
  3. تکنولوژی موتور و کمپرسور
  4. لوله‌ی خرطومی ، لوله تلسکوپی
  5. فیلتر استاندارد و کیسه
  6. پارویی ، سری‌های درزگیر
  7. معرفی چند تقلب در فروش و فوت وفن خرید

تفاوت قدرت مکش و توان مصرفی چیه؟ با یه مثال شروع میکنیم که مطلب خوب براتون جا بیافته.

فرض کنید جارو برقی A و B هر رو جارو برقی خوبی هستند و هر دو قدرت مکش یکسانی دارن. یعنی به یک اندازه توانایی تمیز کردن فرش شما رو دارن. جارو برقی A نوع طراحیش جوری که فیلترهای خیلی قدرتمند و سیستم کمپرسوریه پیچ‌در‌پیچی داره ولی جارو برقی B سیستم خطی‌تری داره. خوب با کمی فکر متوجه میشیم جارو برقی A به میزان توان مصرفی و یا همون وات بیشتری نیاز داره. باری شمایی که از خودتون پرسیدید جاروبرقی خوب چی بخرم هنوز جاس سوال هست. یک بار دیگه ذکر میشه که کیفیت هر دو به یک اتدازست.

از نقطه‌ی خروجی کمپرسور یا همون موتور دستگاهتون تا نقطه‌ای که برای شما کار انجام میده یعنی قسمت پارویی، اتصالات زیادی وجود داره. میدونستید اکثر توان مصرفی که کمپرسورتون به قدرت مکش تبدیل کرده توی همین نقاط از بین میره. پس بدونید که اکثر شرکت‌های بزرگی همچون بوش سعی دارن با تکنولوژی‌های جدید این افت رو کمتر کنن. به همین دلیل روی جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های جاروبرقی‌هاشون این قدرت‌ها رو به رخ هم میکشن. خوب پس متوجه شدیم که عدد توان مکش عددی کمتر از توان مصرفیه.

چه واتی برای جاروبرقی خوب و کافیه؟

با توضیحات بالا احتمالا خودتون جوابش رو میدونید، اما میگیم که جاروبرقی‌های خوب معمولا 1800وات، 2200 وات تا شاید هم 3000 وات باشن به شرطی که توان مکش خوبی داشته باشن.

توان مکش چند وات خوبه ؟ اصلا آیا روی جعبه ذکر میشه؟

توان مکش استاندارد، خوب و کافی حدود 500 تا 800 واته . واااااااو. بله همونجوری که میبینید 2200 وات کجا 800 کجا. این همه افت وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *